یا رب نظر تو برنگردد

برگشتن روزگار سهل است...

یا رب نظر تو برنگردد

برگشتن روزگار سهل است...

یا رب نظر تو برنگردد

اینجا شاید دفترخاطرات مجازی باشد. جایی که افراد زیادی به خواندنش دعوت نشده اند. کل داستان این است: من و سوژه هایم. من و زندگی ام. من و راهی که میروم تا برسم به جایی که باید...
من در مسیرم به سوی او...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

سبک عروسی اسلامی

یا رب نظر تو برنگردد...

.

چند روزیه دارم به چیستی چرایی و چگونگی مراسم عروسی فکر میکنم. این اتفاق بعد از شرکت در دو مراسم عروسی چند شب پیش و امشب افتاد.

هیچ وقت شرکت در مراسم عروسی رو دوست نداشتم. حوصلم سر میرفت (ومیره)و چیزهایی که برای بقیه توی عروسی جذاب بود برای من نبود. مثل اینکه لباسشو چند خریده؟ از کجا خریده؟ کجا آرایشگاه رفته و این مهملات!

حتی یک بار روزنامه ورزشی که صبح خریده بودم رو برداشتم بردم توی مجلس و با خونسردی تمام روزنامم رو خوندم. هرازگاهی که سر بلند میکردم با نگاه های خشمگین مادر داماد مواجه میشدم که بهش اهمیت نمیدادم و کار خودمو میکردم. (عکس العمل روتین من دربرابر قضاوت و افکار مردم!)

این روزها هم به لطف نرم افزار طاقچه کتاب هایی برای خوندن توی گوشی هست که کمتر جلب توجه میکنه و کار من راحت تر میشه.

اما الان دارم فکر میکنم که اصل یه مراسم عروسی چی باید باشه که نیست و باعث میشه مثل همین امشب از سالن بزنم بیرون و توی فضای سبز بشینم به امورات خودم مشغول باشم؟

چرا باید صدای باندها انقدر زیاد باشه که دو شب پیش بیشتر زمان عروسی دستم روی گوشم باشه؟

چرا انقدر موزیک های مزخرف با ترانه های مزخرف تر پخش میکنن؟

به عنوان نمونه عرض میکنم. آهنگ پرمحتوای سوری سوری سوری سوری از من نکن تو دوری! یا اینکه می فرماید که هایِ من هی هی هی هی

هویِ من های های های های! از نمونه های پخش شده توی عروسی ها هستن.

از قاب عکس عروس داماد که توی خونشون نصب میشه خوشم میاد اما چرا میارنش توی جشن عروسی و خواهر یا مادر داماد یک ساعت باهاش قر میدن و آخرش هم میذارنش جلوی چشم بقیه مهمان ها!

خوب خواهر من، برادر من قاب دارید خوبش هم دارید خوش به حالتون. خدا زیادش کنه. ولی چه ربطی به خلایق داره؟ برید بذارید تو خونتون که هر وقت هم چشمتون بهش بخوره کلی کیف کنید. 

یا انقدر برای شام و پذیرایی ولخرجی میکنن که بقیه روشون نشه مراسم ساده برگزار کنن! خوب این حق الناس نیست؟؟؟

.

از طرفی عروسی واسه مدعوین هم تبدیل شده به فشن شو. انگار بعضی ها میان که لباس و مدل مو و آرایششون رو به رخ بقیه بکشن.

.

تو راه هم بعضی عروس دامادها میزنن کنار خیابون و بزن و بکوب. هم سد معبر میکنن هم مزاحم آسایش مردم میشن. بازم حق الناس...

بعد از عروسی هم که یکی از عجایب دنیا رخ میده. ملت میرن خونه عروس داماد در کابینت ها و کمدها و یخچال فریزرشون رو باز میکنن ببینن جهاز عروس چه طوره؟

واقعا چرا انقدر ما مردم فوضولیم؟! جهاز عروس خوب یا بد مال خودشه و قراره خودش ازش استفاده کنه نه من که میرم پشت سرش حرف میزنم فلان چیزو نذاشته بود یا اون چیزش ارزون بود و از این حرفا.

مگه اصل مراسم ازدواج به خاطر استحباب ولیمه و جمع کردن کلی دعای خیر پشت سر عروس داماد برای شروع زندگیشون نیست؟ پس این داستان ها چیه؟ چرا انقدر همه چیزو عوض میکنیم جوری که چیزی از اصلش باقی نمونه؟

امیدوارم درست بشیم مثل روزهایی قبلمون.

  • آفتابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی